Πως να επιλέξεις ένα καλό όνομα για το προϊόν σου

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το όνομα, αυτό που ονομάζεται brand name στα αγγλικά, είναι ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία ταυτότητας ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή μιας επιχείρησης. Η επιλογή του, δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, διότι πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του διάφορες παραμέτρους όπως π.χ. το είδος και το εύρος του αγοραστικού κοινού και υπάρχουν επίσης πολλά εμπόδια, όπως η νομοθεσία για τις εμπορικές ονομασίες και ο ανταγωνισμός.

Ξεκινώντας την έρευνα για το όνομα μπορείς καταρχήν να εστιάσεις στη σημασία του. Ένα όνομα μπορεί να είναι είτε περιγραφικό είτε να ξεχωρίζει ή καλύτερα να συμβαίνουν και τα δύο! Λάβε υπόψη σου ότι πρέπει να είναι όσο πιο σύντομο γίνεται, να μην είναι αδιάφορο, να είναι εύκολο να το προφέρεις και εύκολο να το θυμάσαι. Μερικές από τις επιλογές που συνήθως χρησιμοποιούνται είναι οι παρακάτω:

Περιγραφή

Το όνομα περιγράφει όσο το δυνατόν καλύτερα το αντικείμενο ή το προϊόν. Μερικές φορές μπορεί να είναι η ακριβής περιγραφή. Όμως περιγραφές του τύπου “ελληνικά ελαιόλαδα” ή “κέντρο παιχνιδιού” εμπεριέχουν τον κίνδυνο να μην έχουν σαφή ταυτότητα. Καλύτερα να είναι ένας έξυπνος και σύντομος συνδυασμός που να δίνει το στίγμα. Π.χ. Facebook, Nescafe, Volkswagen, General Motors, Pay Pal, Pantone.

Εμπειρία

Το όνομα παραπέμπει στην εμπειρία ή την απόλαυση που υπόσχεται το προϊόν ή η υπηρεσία. Μια κτηματομεσιτική εταιρεία μπορεί να ονομάζεται “σπουδαία ιδιοκτησία”. Ένα αναψυκτικό μπορεί να ονομάζεται “ξεδιψά απολαυστικά”. Π.χ. Boost, Sprint, Health bar, Forward, Land Rover.

Ιδέα

Το όνομα αποτελεί ένα αντικείμενο, μια έννοια ή ένα μύθο που ταιριάζει στο προϊόν. Ένα μήλο είναι απλό και οικείο όπως όλοι θα θέλαμε να είναι η νέα τεχνολογία. Οι αμαζόνες είναι ακαταμάχητες. Το κανόνι είναι τρομερό και θυμίζει φωτογραφική μηχανή. Ο Ερμής είναι ένας πασίγνωστος και γοητευτικός έμπορος. Π.χ. Canon, Apple, Virgin, Amazon, Nike, Pandora, Hermes.

Επινόηση

Το όνομα είναι μια επινοημένη, καινούργια λέξη με σκοπό να είναι αξιομνημόνευτη ή ακόμα και να παραπέμπει σε μια έννοια. Ξεκινήστε με ρίζες λέξεων ή συλλαβές που σημαίνουν κάτι και φτιάξτε μια καινούργια λέξη που δεν θα ξεχάσει ποτέ κανείς. Π.χ. Xerox, Adidas, Google, Sony.

Επώνυμο

Απλά το όνομα του ιδρυτή, του εφευρέτη, του ιδιοκτήτη, της οικογένειας ή των συνεταίρων. Δείχνει καταγωγή, κύρος, ευθύτητα και συνέχεια. Τα παραδείγματα είναι πολλά: Hewlett-Packard, Ford, Colgate, Kawasaki, Heinz, Παπουτσάνης,

Ακρωνύμιο

Τα αρχικά φράσεων ή ονομάτων μπορεί να δημιουργούν ενδιαφέροντες συνδυασμούς που μπορεί να σχηματίζουν ή γνωστές λέξεις ή απλά να είναι εύκολο να τα προφέρεις και να τα θυμάσαι. Π.χ. BMW, M&M’s, 3M, HSBC, FIAT, TASER, SMART, MAC, DHL, WWF, LG, CNN, IKEA.

ΤI να προσέξεις

Εξέτασε διεξοδικά μήπως το όνομα που διάλεξες έχει νομικά προβλήματα ή αν ταυτίζεται ή θυμίζει πολύ κάποιο άλλο ήδη κατοχυρωμένο. Αν θέλεις να μείνει για πολύ καιρό στην αγορά, βεβαιώσου ότι όταν αποφάσιζες για το όνομα δεν επηρεάστηκες από μια πρόσκαιρη, εφήμερη μόδα που σε λίγο θα ξεπεραστεί. Αυτά και άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα που αφορούν στα brand names θα εξετάσουμε και σε άλλα άρθρα.

 

©Metrographics 2021