.
Πρακτικές συμβουλές για ένα επιτυχημένο και εύχρηστο λογότυπο.
.
Μπορείς να φτιάξεις το λογότυπό σου online στο διαδίκτυο. Υπάρχουν αρκετά websites που σε καθοδηγούν με απλά και κατανοητά βήματα για να φτιάξεις εύκολα και γρήγορα ένα λογότυπο με σήμα, με ή χωρίς συμπληρωματική φράση και με ό,τι χρώματα προτιμάς. Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να διαλέξεις ανάμεσα σε σχήματα και γράμματα που μπορεί να μη σε ικανοποιούν απόλυτα και, σίγουρα, πολλές άλλες επιχειρήσεις θα έχουν επιλέξει το ίδιο σχέδιο με σένα για το δικό τους brand.
Αν παίρνεις στα σοβαρά την υπόθεση του λογότυπού σου και γνωρίζεις ότι δεν θα τα καταφέρεις καλά μόνος/η σου, είναι καλύτερα να λάβεις υπόψη σου το άρθρο «πως να σχεδιάσεις ένα λογότυπο: οι κανόνες!» και μετά να απευθυνθείς στους ειδικούς. Η Metrographics είναι μια επιλογή που αξίζει να δοκιμάσεις. Μπορείς να δεις λογότυπα και άλλες σχεδιαστικές δουλειές της Metrographics στα portfolio Design και Branding.
Περισσότερα: Σε αυτό το άρθρο δίνουμε μόνο πρακτικές συμβουλές. Αν θέλεις να μάθεις τι πρέπει να λάβεις υπόψη σου για να σχεδιάσεις ένα λογότυπο, διάβασε το άρθρο «πως να σχεδιάσεις ένα λογότυπο: οι κανόνες!»
.
Πως να φτιάξεις το λογότυπό σου: τεχνικά tips
Αν σκοπεύεις να φτιάξεις το λογότυπό σου στον υπολογιστή, υπάρχουν προγράμματα που είναι κατάλληλα γι’ αυτή τη δουλειά. Τα πιο διαδεδομένα από αυτά, είναι το Illustrator™ της Adobe™ και το CorelDraw! ™ της Corel™. Αυτά τα προγράμματα δουλεύουν από τη φύση τους με διανύσματα (vector) και όχι με pixels και έτσι μπορείς να έχεις ένα λογότυπο στην κατάλληλη μορφή, χωρίς να εξαρτάται η ποιότητά του από τις διαστάσεις και την ανάλυση.
Φυσικά μπορείς, με λίγη περισσότερη δυσκολία και λιγότερη ελευθερία, να σχεδιάσεις ένα λογότυπο με προγράμματα για εικόνες όπως το Photoshop™. Το αποτέλεσμα όμως θα έχει περιορισμούς στις εφαρμογές και δεν θα είναι επαγγελματικό. Δες και παρακάτω στην παράγραφο «Σε τι μορφή πρέπει να είναι το λογότυπο».
Αυτά τα προγράμματα έχουν τεράστιες δυνατότητες αλλά όταν σχεδιάζεις έναν λογότυπο, μην παρασυρθείς από τα πολλά χρώματα και εφέ όπως διαφάνειες, lens, σκιές, mesh, πολύπλοκα degrades, λεπτές γραμμές και πολλά άλλα, διότι όταν θα επιχειρήσεις να το χρησιμοποιήσεις σε διάφορες εφαρμογές και διαστάσεις θα συναντήσεις δυσκολίες που μπορεί να είναι αξεπέραστες.
Ένα λογότυπο για να είναι εύχρηστο θα πρέπει να μπορεί να τυπωθεί σε διάφορα μεγέθη, από την μικρή επιφάνεια σε ένα στυλό μέχρι μια μεγάλη επιγραφή και να είναι το ίδιο καθαρό και ευδιάκριτο παντού.
Φρόντισε ώστε τυχόν περιγράμματα (outlines) να μετατραπούν σε κλειστά σχήματα με γέμισμα, ώστε να μην κινδυνεύουν να χαθούν στη μεγέθυνση ή να σβηστούν σε κάποια εφαρμογή.
.
Τι να κάνεις με τα χρώματα
Η επιλογή των χρωμάτων είναι θεμελιώδης για την επιτυχία του λογότυπου. Αυτό όμως είναι άλλο κεφάλαιο.
Περισσότερα: Διάβασε το άρθρο «Πως να διαλέγεις χρώματα!»
Τα χρώματά του λογότυπου θα πρέπει να είναι εύκολο να εκτυπωθούν σωστά ή να αποδοθούν σωστά στις οθόνες. Επίσης να μπορεί να αποδοθεί ακόμα και με λευκό χρώμα πάνω σε ένα σκούρο φόντο, ή μονόχρωμο εκεί που δεν υπάρχει δυνατότητα χρωμάτων, ακόμα και ανάγλυφο πάνω σε μια επιφάνεια.
Λάβε υπόψη σου ότι το λογότυπο στα έντυπα θα πρέπει να τυπωθεί είτε με χρώματα τετραχρωμίας (CMYK) είτε με κάποια μελάνια συγκεκριμένων αποχρώσεων από την φόρμουλα Pantone™. Το ίδιο ισχύει και για τις επιγραφές. Στις οθόνες των υπολογιστών, των κινητών, της τηλεόρασης και στα LED display θα πρέπει να αποδίδεται με χρώματα RGB. Όλα αυτά τα χρώματα θα πρέπει να είναι ορισμένα με σαφήνεια.
Περισσότερα: Δες και το σχετικό σεμινάριο «Περί χρώματος».
.
Θέματα copyright
Προσπάθησε να μην αντιγράψεις ολόκληρο ή τμήματα από λογότυπα που κυκλοφορούν στην αγορά, διότι όταν θα το κυκλοφορήσεις θα δημιουργηθούν προβλήματα νομιμότητας. Στην πιο ανώδυνη περίπτωση, θα υποχρεωθείς να το αποσύρεις.
Αν σχεδιάζεις έναν εμπορικό λογότυπο που θα βγει στην αγορά και περιλαμβάνει μια γραμματοσειρά, βεβαιώσου ότι έχεις δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσεις είτε επειδή είναι αγορασμένη μαζί με το λειτουργικό σύστημα ή μαζί με μια εφαρμογή που έχεις εγκατεστημένη, είτε επειδή την έχεις αγοράσει, είτε επειδή την έχεις κατεβάσει δωρεάν από το διαδίκτυο με νόμιμο τρόπο και έχεις κατανοήσει το κείμενο περί των όρων χρήσης που τη συνοδεύει.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για την εικόνα, σχέδιο ή σύμβολο που μπορεί να συνοδεύει τον λεκτικό λογότυπο. Δεν μπορεί να είναι απλά κατεβασμένη από το διαδίκτυο χωρίς να έχουν πληρωθεί τα δικαιώματα χρήσης. Εκτός αυτού, αν χρησιμοποιήσεις ένα τέτοιο “clipart”, αυτό που είναι σημαντικό να γνωρίζεις είναι ότι δεν μπορείς να έχεις τη βεβαιότητα ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά κάπου αλλού. Είναι βέβαια πάντα προτιμότερο η συνοδευτική εικόνα να γίνει με πρωτότυπη σχεδίαση.
Μη σπεύσεις να βάλεις δίπλα στο λογότυπό σου το σύμβολο ® πριν προβείς στην κατοχύρωσή του. Εφόσον υπάρχει η βεβαιότητα ότι το λογότυπο και η ονομασία (brand) είναι μοναδικά και μπορείς αυτό να το υπερασπιστείς νομικά, μπορείς να βάλεις δίπλα του το σύμβολο (TM)™.
Περισσότερα:
Διάβασε το άρθρο «Τι σημαίνει το R μέσα σε κύκλο. Πως χρησιμοποιείται; Τι είναι το σύμβολο TM;»
Διάβασε το άρθρο για την κατοχύρωση ονομασίας (brand).
.
Σε τι μορφή πρέπει να αποθηκευτεί το λογότυπο;
Σε VECTOR! Δεν υπάρχει καλύτερη μορφή από αυτή. Τα αρχεία vector είναι διανύσματα που δεν εξαρτώνται από ανάλυση και διαστάσεις. Μπορούν να γίνουν σε οποιοδήποτε μέγεθος χωρίς να χάσουν την ποιότητά τους. Γι’ αυτό λοιπόν φτιάξε το λογότυπο σε vector εφαρμογές όπως το Illustrator™ ή το CorelDraw!™ και αποθήκευσέ το σε μορφή ai, cdr, eps, pdf, svg. Από αυτά τα αρχεία, ανοίγοντάς τα σε μια εφαρμογή όπως το Photoshop™, μπορείς να φτιάξεις ό,τι άλλο αρχείο θέλεις σε μορφές bitmap για κάθε χρήση όπως tiff, jpg, png κ.λπ.
Περισσότερα: Διάβασε το άρθρο «Η ηλεκτρονική μορφή των εικόνων»
.
Φτιάξε έναν Οδηγό Εταιρικής Ταυτότητας
Είναι πολύ σημαντικό κάθε οπτική επικοινωνία της επιχείρησής σου, να εμφανίζεται με καλή ποιότητα και ευκρίνεια και πάντα με τα ίδια χρώματα. Αν θέλεις το λογότυπό σου να τυπώνεται στα έντυπα και στις επιγραφές και να αποδίδεται στις οθόνες πάντα σωστά, όπως ακριβώς θέλεις, φτιάξε έναν Οδηγό Εταιρικής Ταυτότητας και σημείωσε εκεί όλες τις λεπτομέρειες που κρίνεις απαραίτητες, όπως τα ακριβή χρώματα, τα χρωματικά προφίλ, τις διαστάσεις και τις αποστάσεις από άλλα γραφικά.
Οι οδηγοί αυτοί είναι απολύτως απαραίτητοι σε brand που επεκτείνονται σε υποκαταστήματα ή σε συνεργασίες τύπου franchising και γενικά χρησιμοποιούνται μακριά από την έδρα της επιχείρησης χωρίς να είσαι εκεί για να ελέγχεις την ποιότητα της δουλειάς. Οι οδηγοί μπορεί να είναι πολυσέλιδοι και να περιλαμβάνουν ζητήματα όπως επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα, μορφή αλληλογραφίας, επιγραφές, διακόσμηση οχημάτων, διακόσμηση καταστημάτων ή μορφή κτιρίων, ενδυμασίες υπαλλήλων κ.ά. Συχνά υπεισέρχονται και σε άλλες λεπτομέρειες που αφορούν σε μια πλήρη εταιρική ταυτότητα όπως η μουσική επένδυση, ο φωτισμός κ.λπ. και συνοδεύονται από ειδικά σεμινάρια για την κατανόησή τους.
Περισσότερα: Διάβασε το άρθρο «Τι είναι η Εταιρική Ταυτότητα»
.
Πόσο κοστίζει ένα λογότυπο αν το αναθέσεις;
Οι υπηρεσίες πληρώνονται με βάση τον χρόνο που καταναλώνεται και την ποιότητα της δουλειάς. Στη Metrographics™ πιστεύουμε ότι αν προηγηθεί μια καλή συζήτηση με τον ενδιαφερόμενο, μπορεί όχι μόνο να έχει ταχύτερα το καλύτερο αποτέλεσμα αλλά και να γλυτώσει από περιττά έξοδα. Επομένως θα μπορούμε να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση όταν θα έχουμε κάνει αυτή τη συζήτηση. Μη διστάσεις λοιπόν να επικοινωνήσεις μαζί μας για να πάρεις ΟΛΕΣ τις απαντήσεις που χρειάζεσαι.
.
Copyright: Metrographics™ 2022